Author Topic: <<Velkommen!>>  (Read 22730 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline andhar

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 241
  • *BOH!*
    • View Profile
OK :)

Angåande å bli genesis block founder hos Invictus, så forstår eg det slik at du må donere minimum 10 PTS for å for alltid vere del av "the hall of fame" som grunnleggar av tenesten. Sett vekk ifrå den openbare fordelen med å ha vore med på å starte noko stort, er det nokon økonomisk verdia av det? I mitt tilfelle så er eg heldig om eg greier å mine stort meir enn 10 PTS totalt fram til fristen 24. desember... Med andre ord så eig eg ingen PTS dersom eg ønsker å delta i genesis prosjektet...

Er ikke noe økonomisk verdi med tanke på at du får dette gratis over nyttår, bare ikke med founder ''famen'' om jeg skal kalle dett det.
Grunnen til at dem annonserer dette nå på en slik måte er fordi dem ønske donasjoner for videreutvikling :)

Offline theSeanster

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
OK :)

Angåande å bli genesis block founder hos Invictus, så forstår eg det slik at du må donere minimum 10 PTS for å for alltid vere del av "the hall of fame" som grunnleggar av tenesten. Sett vekk ifrå den openbare fordelen med å ha vore med på å starte noko stort, er det nokon økonomisk verdia av det? I mitt tilfelle så er eg heldig om eg greier å mine stort meir enn 10 PTS totalt fram til fristen 24. desember... Med andre ord så eig eg ingen PTS dersom eg ønsker å delta i genesis prosjektet...
Papa's got a brand new bag...

Offline andhar

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 241
  • *BOH!*
    • View Profile
OK, takk for tipset! Med 6stk azure vpsar inkl mi eiga maskin på 1/2 hastigheit får eg ca. 367 hps totalt.

Saknar framleis info om korleis eg skal tolke coyote miner verdiane, earned(est) var på 0.8 i går natt, men har gått ned igjen til 0.3... Eg trudde dette var verdien på kor mykje eg har mina fram til no, så korleis kan den i tilfelle gå ned?

Eg veit at å kjøre cpu på 100% konstant kan skade maskina, men er det rimeleg trygt om den går på 50%?

Hei!

Grunnen til at den er gått ned til 0.3 i dag er fordi at utbetalingene utføre rundt 04.10 norsk tid. Så dette er en ny runde :)

Kjører mine på 100% Så lenge dem får nok kjøling tror jeg ikke dem tar noe skadet av det. Men er som sagt ikke sikker så ikke ta meg på ordet her. Er bare hva jeg tror er riktig angående CPU.

Offline theSeanster

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
OK, takk for tipset! Med 6stk azure vpsar inkl mi eiga maskin på 1/2 hastigheit får eg ca. 367 hps totalt.

Saknar framleis info om korleis eg skal tolke coyote miner verdiane, earned(est) var på 0.8 i går natt, men har gått ned igjen til 0.3... Eg trudde dette var verdien på kor mykje eg har mina fram til no, så korleis kan den i tilfelle gå ned?

Eg veit at å kjøre cpu på 100% konstant kan skade maskina, men er det rimeleg trygt om den går på 50%?

Papa's got a brand new bag...

Offline torvald

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
28-29 hpm er ikke noe kjempestor hastighet nei, så du bør vurdere å sette opp Azure også hvis du allerede ikke har gjort det..

Når det kommer til å skru ned hastigheten litt for å redusere CPU% kan du forsøke å legge til 2 etter adressen. Altså i ditt tilfelle: "pool_miner.exe 162.243.45.158 PvvUX2GuetNySmsLMoeGuyetWqrzLhaCGE 2"

Offline theSeanster

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
ja, det var det innholdet. Alt skal være på en og samme linje.
Altså etter ip'n som står nevnt skal adressen stå..påååå samme linje :D

Aha! Viste seg at eg hadde eit mellomrom for mykje, fjerne det og fekk det på samme linje... og vips fungerte det :) Eg har HPS på ca. 28-29, er det ein gjennomsnittleg OK verdi?

Korleis skal eg tolke kommandovinduet i coyote miner? Akkurat no har eg komt opp i 29 shares f.eks... kva tyder det i forhold til earned(est): 0.0074636 (som sikkert tyder antal tente protoshares)?

Det ser ut som mininga brukar ca. 90-100% cpu-ressursar på maskina mi, er det nokon måte å tone ned effektiviteten litt? Dersom ikkje, har du nokre tips til kor lenge eg bør mine i gongen, med tanke på å ikkje slite ut maskina? Eg har eit brett med integrert vifte som laptopen min står på, bør eg kanskje skru på denne medan eg minar for å øke levetida på maskina, eller vil eg i bunn og grunn bruke så mykje strøm at det ikkje vil lønne seg uansett? Eg veit at strømforbruk er svært viktig i mining av bitcoins, så tenkte kanskje det var relevant her også...
Papa's got a brand new bag...

Offline andhar

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 241
  • *BOH!*
    • View Profile
Hei!

Hengte meg på for et par dager siden og har vel tjent ca. 1,5 - 2 PTS. Jeg er på det stadiget at jeg lurer på hva i all verden jeg skal med dette, og har heller lite kunnskap om Bitcoin også. Jeg får vel bare lese meg opp og se hvordan det utvikler seg.

Ta å les deg opp litt ja, er veldig lurt. Sjekk sticky posts for å finne relevante tråder samt les litt rundt på forumet. Har vel selv lest absolutt alt som er skrevet her inne over de siste 7 dagene.

Mitt tips er iallefall. Uansett hvor mange protoshares du tjener, hold på dem. Bitshares som kommer senere vil du få en automatisk andel av som eier av Protoshares.


Offline andhar

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 241
  • *BOH!*
    • View Profile
ja, det var det innholdet. Alt skal være på en og samme linje.
Altså etter ip'n som står nevnt skal adressen stå..påååå samme linje :D

Offline saftus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Hei!

Hengte meg på for et par dager siden og har vel tjent ca. 1,5 - 2 PTS. Jeg er på det stadiget at jeg lurer på hva i all verden jeg skal med dette, og har heller lite kunnskap om Bitcoin også. Jeg får vel bare lese meg opp og se hvordan det utvikler seg.

Offline theSeanster

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
pool_miner.exe 162.243.45.158
PvvUX2GuetNySmsLMoeGuyetWqrzLhaCGE

Var det dette innhaldet du var ute etter?

Tenkte også å registrere meg med azura for å nytte virtuelle cpuar, men er det 100% sikkert at det ikkje vil koste noko? Såg ein post på freak der nokon meinte det kostar litt...
Papa's got a brand new bag...

Offline andhar

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 241
  • *BOH!*
    • View Profile
Hei! Post innholdet ditt i bat fila her. Så skal jeg ta en kikk, er nok noe der som er feil.

Mining i walleten er ikke verdt det, det er solo mining :)

Godt med connections :)

Om walleten er i sync skal du ikke trenge å legg til flere nodes.

Offline theSeanster

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Heihei alle sammen :) Tenkte å teste ut PTS og coyote mining. Eg har nettopp fått synkronisert walletn, og har endra infoen i .bat fila til mi eiga adresse. Når eg opnar fila lukkar den seg med ein gong!

Via Protoshares wallet så går det an å velge 3 forskjellige stadier av mining i "settings" menyen. Er dette "personleg mining", og heilt uavhengig av Coyote mining? Det står også at eg har ti aktive connections til Protoshares nettverket, er det bra eller dårleg?

Er det meininga at vi skal legge til mange nodes i konsollvinduet, eller kjører den berre ein om gongen uansett?
Papa's got a brand new bag...

Offline Flue

  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Har besilt bitcoin nå :) Satser på at bitcoin prisen går i været og protoshare går i dass innen jeg skal kjøpe i morgen, så jeg får kjøpt mange :P

Noen som vet hvorfor saldoen min på ypool øker jevnt hele tiden, selv om jeg ikke miner der? Minet der i kanskje 5 minutter før jeg så at de var boycottet, og hoppet over til coyote. Nå i ettertid har beløpet økt gradvis til ca 0.15 PTS. Er det magi eller får jeg bare gratis penger?

Offline andhar

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 241
  • *BOH!*
    • View Profile
Velkommen skal dere være :)

Flue: Er vanskelig å kjøpe via paypal nettopp fordi du må være trusted. Er så lett å scamme med paypal at det er latterlig.

Vil anbefale å kjøre bitcoins å handle med det om du vil investere eller bare holde deg til miningen :)

Offline Flue

  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
God dag!

Er det noen måte å kjøpe PTS uten å ha bitcoin? Ser det er noen på forumet som selger via paypal, men nå er ikke akkurat jeg trusted member med 1 post :P